Markétina dopravní výchova spouští vysílání preventivních spotů díky spolupráci s MEDIAPHARMA


Projekt Markétina dopravní výchova rozšiřuje své působení do dalšího prostředí, kde mohou děti i rodiče získat důležité informace o bezpečném chování v silničním provozu. Nově budou edukativní i animované preventivní spoty projektu vysílány v čekárnách pediatrů po celé České republice. Umožňuje to partnerství s mediální agenturou MEDIAPHARMA, která provozuje rozsáhlou síť obrazovek ve zdravotnických zařízeních.

„Naším cílem je dostat klíčové informace o dopravní bezpečnosti tam, kde mají největší šanci zasáhnout rodiče i děti. Čekárny pediatrů jsou ideálním místem – rodiče zde mají čas sledovat obsah na obrazovkách a děti jsou otevřené vizuálním příběhům. Spolupráce s MEDIAPHARMA je proto cenným přínosem projektu a zejména pak nové kampaně Markéta se Zebrou,“ říká Jan Polák, ředitel Týmu silniční bezpečnosti.

Spoty, které učí, baví a mohou zachránit život
V televizním vysílání v čekárnách se tak nově objevují jak animované, tak hrané spoty projektu Markétina dopravní výchova. Všechny upozorňují na nejčastější rizikové situace v dopravě. Dětem srozumitelně a nenásilně ukazují, jak se správně chovat – například při přecházení vozovky, jízdě na koloběžce, při cestování v automobilu nebo prostředcích MHD. Obsah nových spotů vznikl pod hlavičkou projektu Markétina dopravní výchovy Týmu silniční bezpečnosti ve spolupráci s Policií České republiky a dalšími partnery projektu. Všechny příběhy jsou inspirovány skutečnými situacemi z českých silnic, avšak zpracované citlivě, pozitivně a názorně. „V našich videích nechceme děti strašit. Chceme je naučit, že jedna malá správná reakce může zabránit velkému neštěstí a zbytečným úrazům. Připomínáme, že bezpečné chování není pouze o zákazech a příkazech, ale o zdravém přemýšlení, pozornosti, zodpovědnosti a vzájemném respektu v provozu,“ doplňuje metodik dopravní výchovy Týmu silniční bezpečnosti, Markéta Novotná.

Mimo školní prostředí k rodičům – přímo tam, kde to dává smysl
Materiály projektu mají řadu distribučních kanálů. A tak jak tiskovin, deskových her, online testů i video spotů. Primární cílovou skupinou jsou děti, jejich rodiče i pedagogové. A především k rodičům je složité hledat cestu, ať už na sociálních sítích nebo edukativních eventech. Díky partnerství s MEDIAPHARMA se nyní obsah dostane přesně tam, kde rodiče jsou, čekají a mají čas zaměřit na chvíli svou pozornost k osvětě. „Není to první oslovení rodičů v čekárnách. Již od roku 2017 do vybraných čekáren v republice zasíláme náš edukativní časopis, který si mohou rodiče stáhnout i na webu dopravnivychova.cz. Ovšem prostředky na tisk a distribuci jsou omezené, prostory u lékařů také pro vzdělávací materiály i jiných oblastí, a proto nás tato nová spolupráce velmi těší,“ uzavírá Novotná. Osvěta a dopravní výchovy se tak dostává do mnohem více čekáren atraktivní formou právě k rodičům, kteří bývají klíčovými vzory pro chování dětí v dopravě.

„Vnímáme velkou zodpovědnost za obsah, který v našich čekárnách vysíláme. Bezpečnost dětí v dopravě je celospolečenské téma, a proto jsme rádi, že můžeme být součástí této prevence. Spoty Markétiny dopravní výchovy jsou profesionální, poutavé a přesně odpovídají na situace, které děti každý den zažívají,“ uvádí MVDr. Petr Železný, ředitel společnosti MEDIAPHARMA.

Záštita ministerstev a dostupnost materiálů
Projekt Markétina dopravní výchova dlouhodobě pracuje s odbornou podporou resortů školství, dopravy i zdravotnictví. Všechny nové spoty vznikaly navíc ve spolupráci s aktuálně velmi sledovaným pediatrem MUDr. Cyrilem Matějkou (alá @cyra_vole) a Zdravotnickou záchrannou službou Libereckého kraje.


Kampaň připravil Tým silniční bezpečnosti a Policie ČR v rámci propojení projektů Markétina dopravní výchova a Zebra se za tebe nerozhlédne. Projekt je financován z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů a podporován řadou dalších partnerů jako Platforma VIZE 0, z.ú., Liberecký kraj nebo Czechoslovak Group. Veškeré materiály a výstupy jsou pedagogům, žákům i rodičům k dispozici online na portálu www.dopravnivychova.cz. Spoty budou zveřejňovány od 1. 9. 2025 postupně do 30. 6. 2026, všechny budou na platformách YouTube nebo na portálu projektu v samostatné sekci.


nahoru